#konsultprofil #konsult #CV #english

Marianne Olsson har varvat konsultrollen med jobb som marknads- och kommunikationschef i flera globala börsbolag. Hon är managementkonsulten som brinner för kommunikation och möten.

Nyhet: nu har den nya boken ”Gig-ekonomi för företag” lanserats, som vänder sig till arbetsgivare och är ett svar på utmaningarna kopplat till kompetensförsörjningen idag. Målgruppen är arbetsgivare i både privat och offentlig sektor, inköps- och HR-chefer.

Med Konsultboken vill Marianne uppmuntra alla konsulter att ständigt våga utveckla sig och bli bättre och mer medvetna i sin konsultroll. Hon har tidigare gett ut Framgångsrik Konsult och har under en rad år föreläst om konsulternas framgångsfaktorer och hållit workshops för att främja intern utveckling i konsultföretag och andra organisationer.

Konsultboken erbjuder inspiration, kunskap och rådgivning till konsulter och konsultbolag. Köp en bok, boka ett föredrag eller hör av dig med en fråga.

Konsultboken Publishing är en del av företaget insideM som är ett konsultbolag i Stockholm. Företaget drivs av Marianne Olsson, som är författare till böckerna Framgångsrik konsult, Konsultboken och den kommande ”Gig-boken”.

Hon är en managementkonsult som brinner för kommunikation och att arrangera möten. Du kan se henne både som föreläsare om gig-ekonomi och konsultrollen samt som moderator åt sina kunder i ämnen som rör digitalisering, strategi och ledarskap.

Press images upon request. 

Marianne Olsson’s Background – in English

Consulting expert, Speaker, Moderator & Strategic consultant. I am an experienced marketing & communications professional. Available for  assignments ranging from short term consulting roles as well as interim management.

Focus on results: I am a true generalist and enjoy challenging roles where I get to apply my skills ranging from strategic planning and execution of activities and projects. The focus is always on generating value and measurable results both from an internal and external perspective.

Industries: telecommunications, IT, consulting, pharmaceutical, real estate and finance. I also enjoy working in the public sector where I have recently been assigned as Head of Communication for the Municipality of Botkyrka focusing as interim manager for e-services, communication and citizen call center and meeting points.

Moderator: I work frequently as a moderator and organise both internal and external meetings for companies and organisations.

Author & speaker: Consulting companies or organisations that want to adapt to a consultative approach in delivering services assign me for lectures about the consulting industry identifying their key success factors based on my research that has been published in my management books.

Background: I started with real estate back in the 90’s and in 1996 I moved on to telecom where I worked in several communication roles at Ericsson during 5 years years both in Sweden and on international assignments in the U.S.A. In 2001 I returned to Sweden and started my own consulting business. Since then I have also held several positions like Political Advisor in the Swedish Parliament, and as a Marketing and Communications executive in several listed companies (Wayfinder, Acando Consulting and Seamless). Also assigned as interim manager for transformation. I have studied Business Communication and have an MBA from Henley Management College, UK.

linkedin

Let’s connect

Add me on LinkedIn http://se.linkedin.com/in/konsultboken